Přidat odpověď
Moje Karolínka bude mít 5.11. 5 let.
Jak se k ní mám chovat, jako k předškolákovi anebo jako ke školkovému dítku.
Je levačka, umí celou abecedu, rozeznává dvouciferné čislice, dokáže uspořádat číselnou řadu do 15. Sčítá a odčítá do 5 bez problémů. Umí se podepsat a když jí nadiktuji slova po písmenech, tak tiskacím písmem napíše cokoliv.
Skladá puzzle o 48 dílcích, vymalovává, v hlavolamech (bludištích) už dokáže bez rozčilování najít cíl.
V kině či divadle vydrží běžné představení bez vyrušování. Sama si vymalovává omalovánky a dokud obrázek nedokončí, tak nepřestane.
Ráda pomáhá prostírat stůl, zkoušela "šít" jehlou.
Na vše se ptá, o všem přemýšlí.
Chodím s ní na logopedii kvůli R, Ř.
Ale co neumí (a měla by už?):
jíst příborem
zavazovat si tkaničky
jezdit na kole bez přídavných koleček
Už je čas na to, aby to s ní začala trénovat?
Měla bych jí nechat otestovat lateralitu (zda nemá - mně se totiž zdá, že má) dominantní levou ruku a pravé oko?
Měla bych s ní začít cviky na uvolňování horní končetiny?
Mám začít přemýšlet o tom, že by šla do školy již za rok?
Ozvěte se, prosím, mámy od stejně starých děvčátek.
Nechci svou dceru tlačit někam, na co nemá. Ale nechci jí ani nechat stagnovat. Hledám radu, debatu a pokec...
Hanka
Předchozí