No tak nejsou to jediné děti školního věku které vidím, akorát je zmiňuju že je mám jednou týdně doma a s mladším musím dělat (a kontrolovat) úkoly.
Staršího nezmiňuju, ti sčítají a odčítají do 20, ale je to zvláštní škola. Mladší je na normální a ten není nijak pomalý, prý je tak lepší průměr ve třídě. Psací trénujou okrajově, ale i to tiskací je dost hukot. Dokáže opsat jednodušší text, ale když mu řekneš slovo tak ho sám nenapíše (pokud to není něco typ "auto"), prohazuje písmena, sem tam něco napíše zrcadlově obráceně atd. Mám tady jeho vlastnoručě opsanej text (cca 4 řádky)- vůbec nerozlišuje malý a velký písmena což je detail, ale třeba dělá blbě mezery mezi slovy, takže napíše dvě-tři slova v kuse a v půlce následujícího udělá mezeru, ve výsledku je ten text ač opsaný pro mě na první pohled dost blbě čitelný a musela jsem si to sama přeslabikovat.
Jazyky mají od první třídy (tady francouzština), ale za ten rok se naučil akorát počítat do desíti takže tak brzká výuka podle mě žádný extra přínos nemá, pokud nejde o intenzivní výuku s rodilým mluvčím (což ne) tak je podle mě fuk jestli začne v 1. nebo 3. třídě,u maturity ten rozdíl znát už nebude
No a orientace v čase- typický rozhovor:
"Kdy bude mít Spiro zase narozeniny?"
"V únoru"
"Kdy bude únor?"
"Teď máme červen a je léto, únor bude v zimě"
"aha, ještě se třikrát vyspíme?"
Jako to je podle mě úplně mimo na školní dítě
minimálně o ročních obdobích by povědomí mít snad měli. Nemluvě o tom jak skvěle se orientuje ve školním rozvrhu když ani neumí dny v týdnu, to je taky super
rozprávka když se chystá do školy