Chodila jsme s mladší dcerou do Yamahy od 1 1/2 roku a od jejích 4 1/2 let jsem v ní i učila.
Program pro malé děti (2 - 4 roky) se jmenuje "První krůčky k hudbě" a je to v podstatě 1x týdně hodina, kde si děti zpívají, hrají pohybové hry, poslouchají hudbu, učí se básničky, občas si i něco namalují a pod. je to hodina (mimochodem my jsme VŽDY měli hodinu, ne 45 minut) na kterou se děti velice těšily a i my maminy jsme si to užívaly.
Od 4 do 6 let navštěvovaly děti "Rytmické krůčky", tam se už seznamovaly s notami, opět zpívaly, ale už i na různé hodební nástroje (bubínky, činelky, xylofonek a pod) písničku doprovázely. A po prvním půlroce začínakjí hrát na flétnu. Takže NEJEN keyboard YAMAHA!!!
V 6 letech si už volily nástroj - vlastní hlas (zpěv), flétnu, kytaru, klavír a nebo i ten keyboard.
Já na Yamahu nejprve jen chodila s naší Ájou, ale pak nám odešla učitelka a mně moc mrzelo, že tento bezvadný program pro děti - mimochodem tady na našem malém městě jediný pro tuto věkovou skupinu - by měl zaniknout. Takže jsem se nechala překecat, udělala si kurzy (já zpívám celý život, hraji na klavír a na kytaru, takže o hudbě něco vím. A učila jsem - takže mám i pedagogickou průpravu :-))) ) a postupně jsem učila oboje "krůčky", klavír a sólový zpěv. Mimochodem výuka na klavír je něco úplně jinýho, než klasická výuka v "lidušce", jak jsme ji my zažili! Hraje se s CD s hudbou, kdy z počátku hraje dítě jen doprovodné akordy či melodie a HNED od první hodiny má dítě pocit, že HRAJE!!!
Když jsem začala v roce 2003 pracovat mimo naše město musela jsem učení v Yamaze nechat, ale moc mně to mrzelo.
Takže já myslím, že článek je trochu reklamou, ale na dobrou věc. Tedy kladný dopad - to, že se maminky tady doví o této možnosti - mi přijde významnější, než to negativní - že si třebo někdo půjde na základě této reklamy koupit keyboard a někomu to tu bude vadit...
Já Yamahu doporučuji
Simča
PS: Programy pro ještě menší děti, než jsem zažila já (tedy od toho 9. měsíce) byly připrveny až po roce 2003, proto s nimi nemám zkušenosti.
Předchozí