Přidat odpověď
Rozhodla jsem se připravit dceru a její kamarádku sama na přijímačky z matematiky na osmileté gymnázium. Mám k dispozici výběr loňských testů a ověřila jsem si znalosti děvčat, které jsou ve výběrové třídě a s matematikou nemají žádné problémy. Žasnu!!! Děti umějí sčítat, odčítat, násobit a dělit, ale uvažovat ne!
Navíc mnohdy nemají pro řešení úloh z testů ani potřebné znalosti. Rovnice neznají, zlomky minimálně, desetinná čísla neznají, záporná taky ne. Ale to všechno se v přijímacích testech objevuje! Vedle vyslovených hádanek jsou tam slovní úlohy, které podle mého názoru bez užití rovnice vyřešit prostě nelze. Jejich učitelka řekla, že to v osnovách . třídy nemají, snad jen desetinná čísla stihnou do konce pololetí. Co mám dělat? Mám děti za tři měsíce všechno naučit? (Náhodou jsem vystudovala učitelství matematiky, ale zatím jsem neučila). Nebo to vzdát a doufat, že některé úlohy vyřeší "selským rozumem"? Některé školy organizují přípravu na přijímací zkoušky, domnívala jsem se, že tam procvičují a prohlubují látku 5.třídy, divila jsem se, že je o to takový zájem. Nyní chápu.
Je to všechno zase jen dobrý obchod? Jaké máte s přijímacími zkouškami zkušenosti? Jak se Vaše
děti připravovaly nebo připravují?
Jaký je podle Vás smysl a přínos osmiletých gymnázií?
Předchozí