No, to je fakto docela zajímavý, že ses neučila, chodila za školu a přitom se dostala na VŠ. Jak jsi udělala přijímačky? Já totiž vycházím z předpokladu, že kdo se vůbec neučí a na školu kašle, tak taky nic neumí. (Zažil jsem děti, co v sedmé třídě neuměly ani základy pravopisu a psaly napůl tiskacím písmem - jak tam mohly prolézt, to nechápu). Co to bylo za vejšku a z čeho se tam dělaly přijímačky?
S tím přitvrzováním máš pravdu, jenže jako učitel problémové třídy dost brzo vyčerpáš zásobník toho, kam až můžeš přitvrzovat. A co pak? Pak můžeš buď spáchat na stupínku harakiri na protest proti blbým žákům nebo to zkusit znovu podobrém. (Předpokládám, že ve výchově problémových dětí to bude podobné). Tedy ten obrat nastává jaksi automaticky, s tím, že původní kritéria pozměníš tak, že postupně jsi už v zásadě jenom ráda, když vůbec děti chodí do školy (pro rodiče domů), při hodině nelezou po zdi a neruší příliš hlasitě těch pár světlých výjimek, které se chtějí učit, poněvadž po základce chtějí na školu a pak dělat slušné zaměstnání a ne se jen tak plácat od ničeho k ničemu.
Fakt bych tě rád viděl, jak bys v těch dětech, co jsem já poznal, probudila zájem k čemukoliv, co by jen vzdáleně souviselo se školou.
Předchozí