Prošly jsme si něčím podobným, jako jsou zde popisované přspěvky. První krok je jistě návštěva Pedagoické poradny a diagnostikování poruchy. Na základě zprávy z PPP má rodič i žák nárok na vypracování tzv. individuálního plánu (viz výše), do kterého se zarhnou mimo jiné i postupy výuky, hodnocemí, tolerance dítěte v jednotlivých předmětech, do kterých se porucha promítá. Na každé ZŠ by měl pracovat takzvaný speciální pedagog, který má na starosti děti s těmito poruchami, na toho je nutné se obrátit. Pokud to nestačí, je nutné obráti se přímo na ředitele školy, postup chování učitelů k dítěti s poruchou je daný zákony a vy máte právo to tudíž vyžadovat. Ne všude vám vyjdou vstříc, v tom případě bych změnila školu, jinak si to dítě ponese s sebou celý život. Válčíme takto už pátý rok, a zatím máme na vysvědčení jen jedničky a dvojky, ale je to každodenní dřina a o nervy. Hodně štěstí a vytrvejte, je to vklad do budoucnosti vašeho dítěte.
Předchozí