jj, u nás tomu říkáme "dvakrát Komenský, potřetí Frištenský"
Je fakt, že se snažím rozlišovat proč to či ono neudělala - může to být z roztržitosti, může to ale být taky proto, že aktuálně dělá něco jiného ale také důležitého, čeho jsem si nevšimla - tam je fajn to co říká Daniela - přímý kontakt - tak se vám nestane že "buzerujete" dítě které se fakt snaží, jenom k tomu bodu co po něm chcete ještě nestihlo dospět (chcete aby si okamžitě uklidilo tu bundu, a ono zatím sbírá čepici, zouvá si boty.....)
Jinak mám za to, že každé období má něco, kojenec brečí a má prdy, batole záchvaty vzteku a roztomilosti, tří-, čtyř-, pěti- atd leťák má zas to či ono.... co postupně přechází zas v něco jiného. Něco nás irituje víc, něco míň, je dobré trvat na nějakém zlatém středu ale ne se hroutit z toho že se aktuálně zdá být "hluchý" nebo potřebuje něco x-krát opakovat, když jinak víte že je to normální zdravé dítě.....