Přidat odpověď
Ono to musí fungovat i při poměrně málo podnětech, vždyť děti se ve škole učí pár hodin, bodejť by to nešlo doma, kde je toho času a péče mnohem víc.
Ale na druhou stranu vidím, že třeba některé děti, co znám, které žijí v Čechách a (je to náhoda?) mají nečeskou maminku, v té češtině trochu pokulhávají, nemají tak bohatou slovní zásobu, trochu trpí výslovnost... nemůžu zevšeobecňovat, znám asi jen tři případy, ale vždycky je otec Čech a matka cizinka, otec nemá velký zájem o vzdělání, dva otcové mají vadu výslovnosti, matky jsou snaživé, ale některé věci prostě nevychytají.
Znám ale taky chlapečka-cizince, co se přistěhoval v 5 letech s maminkou-cizinkou, doma nemají českého nic, natož nějakého chlapa a kluk se naučil za půl roku ve školce neuvěřitelně dobře česky, chodí už léta do školy a nikdo by na poslech neřekl, že je cizinec.
Tak nevím - je to náhoda? Nebo je blokátorem nedostatečně kvalitní/zaujatý rodič?
Předchozí