vidím to asi přesně naopak
Minko, je to úplně normální. Po čtyřletém dítěti přece nemůžeš chtít předem zodpovědné rozhodnutí – cožpak mohla tušit, jak přesně probíhá kroužek vaření, tanec, výtvarka....? Vždyť to pro ni bylo „poprvé“. Máme doma to samé. A přesto dávám dětem možnost zkoušet nové věci, neočekávám, že se vždycky do všeho trefíme. Snažím se, aby byla co nejmenší finanční ztráta (možnost vrátit peníze apod.). Když vidím, že kluk něco bytostně nesnáší, tak ho odhlásím (zažili jsme u flétny, fotbalu nedávno, angličtiny ve 3 letech - tam to bylo spíš nerespektování výuky jako takové). Když se jedná o kroužek, který je z mého pohledu užitečný a dítě neprojevuje extra nadšení, ale ani extra odpor, tak ho tam nechám chodit (keramika, výtvarka, angličtina nyní v 5 letech). No a když je dítě nadšené, tak mu zaplatím třeba hodinu týdně navíc (což mě momentálně dost ruinuje – chlapeček si vybral tenis, který je v zimě extra drahý
). A jinak jsem pochopila, že dítě si nevybírá tak plně podle toho CO, nýbrž podle toho JAK (jaký je tam přístup, legrace, apod.)