Přidat odpověď
Osobně mi z toho, co píšeš, vyplývá, že důvod k odkladu je velmi malý, spíše žádný. Logopedické problémy se můžou táhnout i do 4. třídy a pokud je syn jinak vyzrálý, nevidím problém ho do školy nedat. Naopak jako problém mi přijde, že se bezdůvodnými odklady vytvářejí zbytečně velké věkové rozdíly ve třídách. Pokud je opravdu důvodem nevyspělost dítěte, tak to chápu, mělo by jít ale spíše o výjimky, váš syn ale jako tenhle případ podle popisu nepůsobí. Protiargumentem rodičů, kteří dají dítě do školy v řádném termínu, může být naopak argument, jak oni k tomu přijdou, že jejich dítě bude mít několik spolužáků odkladových, tudíž starších a vyspělejších.
Z vlastní zkušenosti: obě děti mám prázdninové. Starší syn je narozen v půlce července, do školy nastoupil ještě o rok dříve, ve třídě byl vždy se spolužákama o 1 až 2,5 roku staršíma a dosud s věkovým rozdílem problém neměl, momentálně je v primě. Mladší syn je narozen před koncem srpna, do školy šel v čerstvých šesti letech, nyní je ve 4. třídě, problémy které měl v první třídě, má doposud, je hůře přizpůsobivý, odklad by tento problém ale evidentně nevyřešil, v některých oblastech je vyspělejší, než jeho starší spolužáci. Já sama jsem narozená v listopadu, do školy jsem šla v necelých šesti letech a když zpětně hodnotím, s věkovým rozdílem spolužáků jsem neměla nikdy problém.
Za mne je tedy odklad zbytečné dávat, pokud k tomu není vážný problém.
Předchozí