Zdravím...
Tak my máme čerstvě dnes po zápisu. Pocity mám z toho rozporuplné. Je fakt, že se snažíme holku dostat na jednu z nejlepších základek (asi nejlepší) ve městě a že je tam nátřesk a že vůbec není jisté, jestli se dostane... nicméně mi přišlo, že toho po dětech chtěli docela dost a přišlo mi to vcelku těžké
nicméně myslím, že většina dětí zvládala dobře -to spíš já přenášela na dceru svoji nervozitu
Manža mě tam strašně prudil tou svojí klidností
a hlavně bylo dost náročné hlídat ještě mladší dcerku, aby nerozptylovala...
Dnes u zápisu, když se od dcery uč. dozvěděla, kdy se narodila(09/2003), se pí. uč. divila, že naše holka nebyla už vloni u zápisu, prý jakto? No manžel je pedagog, tak jí řekl, že coby zářijová odklad nepotřebovala...
Co se týká logopedických vad, tak na to učitelky u zápisu dbaly docela hodně a celou dobu, co dcerka říkala básničku, tak bylo vidět, že se soustředila na r,ř,l... a i se pak ptala nás rodičů, jestli je nějaká logopedická vada apod. Takže z tohoto pohledu bych k zápisu šla a třeba odklad doporučí oni a nebo taky ne.
Nicméně kamarádky holčička letos studuje v 1. třídě a a do teď neumí "r" a "ř" a ještě nějaká písmenka. Její maminka mi říkala, že lituje toho, že holku nenechala ještě ve školce, protože už i učitelka jí prý říkala, že je holka vcelku středem pozornosti když mluví a prý ve 2. třídě už to může být opravdu problém
Asi bych se ale řídila vaší intuicí.
Já sice občas během prvních měsíců tohoto školního roku zalitovala, že jsme dceru nedali do ZŠ, protože letos třída v níž je je hodně hravá- až do takové míry, že učitelky mi přijde s nimi nedělaly zdaleka tolik příprav i když dle jejich slov se hodně snažily a věřím jim to - jako s loňskou třídou, kdy naše holka s radostí slabikovala, zkoušela číst, počítat, poznávat hodiny... Opravdu byla šikovná hodně" Jenže pak nám nasadil brouka do hlavy alergolog, kdy mi řekl, že je v otázkách a odpovědích o rok napřed ale že kvůli socializaci by ji rozhodně ještě do školy nedával, že by to mohlo ovlivnit její školní prospěch, že by byla třeba jen lepší průměr a má na to být výborná. Pak se přidala známá primářka, že ona tedy byla srpnová a prý byť hodně šikovná a se samýma jedničkama, tak prý celou ZŠ měla problém zapadnout do kolektivu - hlavně mezi holky. Říkala, že holky řešily kluky a ona si ještě hrála s panenkami... Takže i manža, který pořád chtěl, aby dcera do školy šla, změnknul a nechali jsme ji teda ve školce. Dnes u zápisu, jak už jsem psala byla šikovná, ale už mi přišlo asi i díky věku si byla vědomá toho, že ji tam nějak zkouší - hodně pomohl přístup učitelek, kdy ji jedna vzala za ruku a povídala si s ní jako kámoška... Přišlo mi, že to její uvědomování si toho, že o něco jde bylo trošku na škodu
Na první pohled byla naše holka nejdospělejší a ve srovnání fakt s těmi mladšími byla až moc "vystresovaná" či jak tohle vyjádřit.
Je to fakt těžký rozhodování. Asi bych zohlednila i ty kamarády, i jak chce on...
Já se modlím, abysme zítra naši holku našli na seznamu mezi přijatými, jinak se bojím, že holka ztratí chuť do školy- kor když dnes viděla, kolik tam bylo u zápisu jejích spolužáků z MŠ.