O tom sahání rukou nám ukazovala uč. - nedosáhne, i když je normálně velký (možná za těch půl roku?). Na to, až mu vypadne nějaký mléčný zub si ještě nějaký čas počkáme -nic k tomu nenasvědčuje, i když by to bylo vhod, kvůli kazu na předních zubech (zubařka nevrtá, že by měli vypadnout). Kluk měl 1. zub celkem pozdě, po 11.tém měsíci, tak možná to bude mít právě o tolik posunuté, kdo ví?..
Logopedickou vadu určitě nevyřešíme do nástupu do školy, ve škole se s nějakým takévým problémem nikdo zabývat nebude-to mi řekla jak logopedka (třeba k r a ř jsme se ještě vůbec nedostali), tak uč. ze školy. Logopedka mi řekla, jestli chci, aby kluk byl ve škole znevýhodněn, ať ho tam klidně pošlu, ale jinak je všemi 10ti pro odklad a jestli mu chci dát dobrý základ, ať ho do školy nedávám. Když jsem se jí ptala na dceru, která je také v polovině prázdnin (a zdá se mi pomalejší, než kluk), tak mi řekla, že u holčiček je to něco jiného a navíc má spoustu času, tak nevím, jestli chlapečkům třeba nenadržuje
A pak je tu protitvrzení uč. ze školky, kdo by pak nnezvažoval? Nechci, aby můj kluk byl znevýhodněný, když další rok by to dalo třeba i méně práce - příprava do školy-nebo také ne, jak to můžu vědět? A nikdy se to nemůžu dozvědět.
Nemám žádné praktické důvody, proč ho nedat do školy-možná, že s ním bude příští rok menší práce, ale zase nebudu mít doma většinu času spící miminko, teda alespoň ve srovnání s prakticky nespícím, téměř rok a půl letým batoletem.. (doufám také, že vše dopadne v pořádku). Miminko jsem naplánovala, protože jsem je moc chtěla, ale chtěla jsem být také doma, až kluk, holka půjde do školy, samozřejmě člověk nikdy nic neví předem...