Přidat odpověď
podle mě je největší problém tady v tom, že se mluví obecně -
kluci jsou víc hraví, kdo mluví špatně potřebuje odklad, kdo není fyzicky vyspělý potřebuje odklad
přece to dítě má všechny vlastnosti a schopnosti nějak namíchaný, každý je má(me) namíchaný jinak a neznamená to, že někdo líp a někdo hůř, prostě jinak
ani psycholog v ppp nemůže za jednu nebo třeba tři hodiny (s rozestupem několika minimálně týdnů) poznat, jaký to dítě ve skutečnoti je, on skoro každý vydrží třeba tu hodinu dělat, chová se v cizím prostředí s cizím člověkem jinak
takže jo, v poradně můžou posoudit, jestli umí něco, třeba reagovat, ale nic víc, neznají to celý dohromady, a to znají jenom rodiče, nikdo jiný, snad dobrá učitelka v dobré škoce za předpokladu, že tam to dítě cxhodí i na odpoledne a není často nemocný
navíc jsou věci, který se ani s věkem nezmění, a to hlavně tělesná konstrukce a povaha, když je někdo střízlík, tak mu ani rok odkladu nepomůže, taky přece nechodí do školy o rok dřív děti, který jsou zase naopak hodně velký, to by byla stejná blbost
jestli je někdo málo průbojný, tichý a klidný, neumí se prposadit, tak se to taky nezmění
takže si myslím, že odklad by měl být ne obecně pro děti narozený od května dál a pro kluky od března, ale pro ty děti, který mají nějaký pádný důvod, brala bych rozvod rodičů, narození sourozence (někdy), úmrtí v rodině (nejbližší), nemoc, no a pár dalších věcí, ale ne to, co se děje poslední dobou
pak opravdu dostávají odklad děti jenom proto, že "přece toho našeho čerstvě šestiletýho maličkýho nedáme do třídy s osmiletým velkým klukem, i když ten velký neumí napočítat do 5 a ten maličký do školy chce a začíná číst"
jestli to takto půjde dál, tak bude hranicí ne 6 let, ale 7
Předchozí