Jo, základní slovíčka ano, ale když jsem viděla učebnici neteřinky (2. třída), kde na stránce o jídle měla málem celý jídelníček, tak mě brali čerti. Proč by 1. rok, co se učí angličtinu, měla umět 8 druhů nápojů a neumět stvořit jednoduchou větu?
Tu přirozenost, jak se učí děti mateřský jazyk, jsem pozorovala na svém starším synovi - začal mluvit hodně brzy a tak třeba gramatické jevy si dovozoval na základě aktuálních znalostí (takžebyly perly jako skloňování "mamkovi" dle vzoru tátovi
![:-)](/g/s/0.gif)
). Postupně se to spravovalo, ale vždycky dokázal ŘÍCT, co potřeboval.
Ad věty - možná je to trochu individuální. Mně to naopak vyhovuje, všechny mé jazykové znalosti dosud stojí na modelových větách, které jsem se naučila v začátcích. Do těch prostě dosazuju. Takže odpadá ono éééé, když mozek projíždí všechny osoby daného slovesa, pak tvoří tvar příslušného času a pak zapomene, co vlastně chtěl říct.
Ale i tak si myslím, že obecně platí, pokud se hned od začátku jede výhradně na slovíčka a gramatiku a netrénuje se vyjadřování za pomocí toho, co umím, zbrzdí to schopnost promluvit o pár let.