Mně pořád není jasné, jak lze obejít biflování. že se zruší diktáty do speciálního sešitu, to rozumím. Píšeme texty z jiných předmětů a i tam budeme kontrolovat gramatiku. Ale jak s věcmi, které se prostě musí naučit nazpaměť - typicky vyjmenovaná slova a vzory na skloňování a časování. Já už dnes taky píšu hlavně "pocitově", tj. jestli mi dané slovo nepřipadá na pohled divné. Většinou to stačí, protože jsem od malička velký čtenář. Ale někdy nevím a pak hrábnu do hlubin paměti. A i když budou děti "nuceny" hodně číst, stejně budou takové, které budou číst málo a na vizuální stránku slova se spoléhat nemohou. A to, jak se v článku píše, že si děti každou chybu vysvětlí a odůvodní. Ježišmarja, to si už vůbec neumím představit. Vždyť určitě dělá chyby většina a dělá jich hodně a jsou to chyby, které se opakují. Přijde mi, že pak nemůžou mít na nic jiného čas