Ono je to trochu složitější, než se zdá.Myslím,že škola,kde by děti seděly s "rukama za zády",jak tady někdo psal, už neexistuje.Mám jednu dceru na prestižním, leč ryze biflovacím gymnáziu.A nemůžu si to vynachválit.Nejen já,ale i dcera jsme max.spokojeny,úspěšnost přijetí na tuto školu je 1 ku 7
,úspěšnost přijetí absolventů na VŠ jedna z nejvyšších v ČR.Proč je teda na této škole tak narváno? Mladší dceru jsem před několika lety dala k učitelce,o které kolovaly výborné zvěsti,že učí tzv.nově, jinak,alternativně...a za rok jsme utíkaly pryč do klasické jazykové základky.Ne kvůli samotné paní učitelce,ale právě kvůli tomu způsobu výuky.Po roce dcera neuměla(a musím to říct natvrdo)-NIC.Vyjmenovaná slova?Jen formou nějaké básničky,kterou v reálu neuměla použít.Malou násobilku se učili tak,že si přehazovali míček,takže nějaká rychle nadrilovaná násobilka to samozřejmě nebyla a z bystrého dítěte se rázem stalo pomalé, na první pohled méněchápavé dítko.Fakta o historii (vlastivěda) taky neuměla,o přírodovědě ani nemluvím.Sice chodili do lesa,na vycházky(což ostatně dělají i ted),ale té praxe si moc neodnesla.O teorii takřka nezavadili,prý se to mají naužit prožitkem.Asi jsem příliš kritická,příliš tlačím na výkon(u sebe jsem to měla stejně),ale tento způsob výuky rozhodně není obecně pro každého.Jsem štastná,že se letos dcera dostala na stejné gymnázium jako starší dcera.