Udělali jste dobře. Nám u st.syna 8leté gymnázium navrhla třídní učitelka, protože její názor byl, že synovi ZŠ nestačí. My váhali, protože jsme měli strach, aby jsme ho nepřetížili, když na ZŠ se nemusel učit a přesto byl premiant. Zkoušky udělal jako 6 ze 116dětí (brali 30). V prospěchu se nezhoršil ani náhodou, spíš se nám zdálo, že se jaksi našel. Nyní už je druhým rokem na VŠ a bez problémů studuje. Bohužel jsem zažila (to v jeho staré třídě) rodiče, kteří se s dětmi od první třídy učili dopředu, aby dítě excelovalo a pak se divili, že ani ty přijímačky nebyli schopni zvládnout, natož pak studium, když se náhodou dostali. Potom byl obviňován gympl a učitelé z neúspěchu dětí. U ml.syna jsme měli opačný problém, protože ten prohlásil, že když na gympl chodil brácha, on jde také. Dva měsíce jsme ho přesvědčovali, aby tam nechodil a udělali jsme dobře. I když je (dle p. psycholožky) nadprůměrně inteligentní tak na tohle tempo výuky prostě nemá. Já si myslím, že je to na rodičích a kolikrát stačí si dítě neidealizovat a poslouchat i jiné názory (např. učitelů). Měli by si uvědomit, že tu jde o to dítě, né o to chlubit se, že můj potomek je na víceletém gymnáziu. Aspoň takové jsou moje zkušenosti.
Předchozí