Starší dcera měla velké nadání, gympl zvládala levou zadní a z 5 vysokých škol, na které se hlásila, ji přijaly 4...
U ní byl odchod na 8-mi leté gymnázium úprk ze třídy lemplů a (dokonce i) kriminálních živlů. Byla tam zoufale našťastná, neměla si se spolužáky o čem promluvit... Na gymplu byla spokojená.
Mladší dceři jsem 8-mi letý gympl rozmlouvala, co jen to šlo. Je malý bohém, rozhodně ne studijní typ, jako její sestra... Ona se ale rozhodla a teď končí kvartu. Pravda, nemá nejlepší výsledky, ale je spokojená.... Podnětné prostředí ji "táhne" - co se týká vědomostí - na vyšší úroveň, než by dosáhla, kdyby zůstala na ZŠ. Pravda, číselné ohodnocení je rozhodně vyšší, než by za stejné vědomosti měla na ZŠ, ale o známky přece nejde, ne? Jde o to, aby se dítě cítilo dobře a aby se rozvíjelo - a to oboje i v jejím případě gympl splňuje.
Simča