Zasenulátko, až na základkách nebudou učitelé chytré děti brzdit, budu je tam spokojeně nechávat.
Obecně nejsem pro jakoukoliv selekci, vadí mi i selekce věková, je nepřirozená daleko víc než rozdělování dětí podle zájmů.
Jenže v momentě, kdy děti prahnou po vědomostech a ve škole se jich nejen nedostává, ale ještě je dětem neustále opakováno, že tohle je teď vůbec zajímat nemá, protože je to má správně zajímat až za pět let až to bude ve školních osnovách, tak z takového školství je mi blivno. Nadané děti ne, že škola nepodporuje, ona je odrazuje od vzdělávání. Děti příchodem do školy ztrácí zájem o to, co je bavilo před tím.
Tenhle úkaz pozoruju u všech nadaných dětí, které znám. Obzvlášť první stupeň je pro ně očistec.
A ano, právě gymnázium pro takové děti je velmi často záchrana.
Co je těm dětem platná sociální rozmanitost dětí, když si s nimi často nemají o čem povídat a hodiny strávené v lavicích jsou ztrátou času, protože se nedozví nic nového? Naše děti si rády občas zablbnou s dětmi ze sousedství, jezdí s nimi na kolech a staví bunkry. Ale proč by s nimi proboha měly trávit mnoho hodin denně v lavicích a poslouchat stejný výklad učitelů? To je jako by někdo tvrdil, že by měly chodit do stejných kroužků.
Předchozí