V článku se píše:
1. že Hozík v 18 měs. uměl číst velkou abecedu ve 2 letech uměl číst malou abecedu a čísla do 100 a kousek dál se píše, že ve 27 měs. uměl počítat do 100. Sotva jde, že se dítě naučí číst dvojciferná čísla a pak počítat, to si nedovedu představit, že tyto dovednosti by šli oddělit. U jednociferných čísel by to ještě šlo, ale naučit se číst dvojciferná čísla a neumět je počítat, vždyť to nejde.
2. Naučil se číst sám ve 3 letech, napřed přečetl zpěvník a potom začal rovnou číst celé odstavce pohádek. Na konci článku se píše: "Spíše si rozumí s těmi, které jsou asi o dva roky starší, ale zde se projevuje jeho nedostatek, že neumí číst a psát". Vždyť se na začátku psalo, že číst se naučil ve 3 letech, přečetl zpěvník, pak četl pohádky, dál zoologické zahradě si čte latinská jména živočichů, umí vyhledávat v rejstříku co jej zajímá, vzhledem k tomu, že umí pracovat s rejstříkem, musí čtení ovládat výborně, vzhledem k těmto dovednostem by měl být schopen psát hůlkovým písmem.
Předchozí