Zažili jsme i to. Jeden učitel na rodinné ZŠ špičkovej, druhej nahradil podobně špičkového a když nezabrali protesty rodičů, odešla polovina dětí ze třídy (cca 15). S ředitelkou to nehlo, byl to příbuzný. ČŠI jí dala za pravdu, akorát nevěděla o potěmkiniádě v řadě tříd před příchodem inspektorů.
Jinej učitel nutil dceru psát se zlomenou rukou práce i písemky levou. Stěžovali jsme si a vydělali si pozici kverulantů. Když dceru spolužák zranil, vyslechla si, že si asi "zase rodiče budou stěžovat". A to přitom je z nejlepší učitelů. Ale běda, pokud mu najdete chybu.
Jak se zhoršuje na 2. stupni složení třídy a kázeň (sloučili třídy na 33 dětí na výjimku), ubývá výuky a přibývá písemek a "teroristického" zkoušení. (Takové to CH3OH - Franta - 3s - píšu 5, Jarda - 3s - píšu 5, ...)
Za vedením školy nemá smysl jít, dovolili jsme si hodně jako rodiče, když jsme protestovali, že v 7. třídě má půlka třídy děravý rozvrh 3x do 16-17 hodin. (Druhá půlka ne.) Dostali jsme dopis, že na to vůbec nemáme nárok, ale že nám laskavě částečně vyhoví. Učitelé nemají telefon, vše se vyřizuje vzkazem přes vrátnici. Když zavedlo MŠMT povinnost umožnit dětem pobyt mezi dopo a odpo, umožnili to na chodbě na švédských lavičkách. Ale psát tam děcka nemohou, na záchody se musí dovolit, ... Školní klub neexistuje. Vlk se nažral.
První dítě bylo ADHD a český školní systém se mi ho snažil dát do zvláštní školy. Bránila se mu spádová škola, jiné ho odmítly, spec. MŠ a specialista doporučili ZvlŠ. Nakonec se o něj jeden kantor vsadil s ředitelem jiné školy, že ho zvládne (přiznal nám to až nakonec). Dneska je kluk na 8lG s vyznamenáním.
Předchozí