S obojím mám zkušenost, dítě v dvojjazyčné škole - začínáme v půl deváté a máme v české části známky a v anglické slovní hodnocení. Mnohem víc se dozvím z toho druhého....ono to není totiž jen tak, že učitelka napíše nějaký "blábol", ale má popsánu žádoucí úroveň znalostí jednotlivých přemětů a k té přiřazuje dítě, jestli splnuje, predci nebo musi dotáhnout. K tomu samozřejmě připojí ještě celkové hodnocení dítěte v daném předmětu a potom celkové školní, tyýkající se spíš jeho sociálních dovedností. Za mě super. Mnohem víc vím, než z 1, 2, 3 a spol. A škola od půl deváté? Skvělé! Nejedu vyčerpaná, uhoněná a zničená už po ránu a pokud se ve druhé třídě posunou na 9.00, což se ukáže podle rozvrhu češtiny, budu ještě radši - od devíti v pátek parádní pohoda, dlouhá snídaně a klidné vypravování. Jsem ale z velkého města a normální je tu pracovat od devíti ve většině vělkých firem, to je zase důležité zdůraznit. Sama jsem syna odkládala, je srpnový a i když uměl číst už v pěti letech, nebyl zralý emocionálně - rok navíc mu prospěl, je sebevědomější. Ale zase - byl ve školce, kde rok před školou minimálně tři hodiny denně byla příprava na školu! Podle mě je velký průšvih, když ve školkách děti nedělají nic a pak jsou ze dne na den hozené do klasické školy - sedět 4 hodiny a makat je něco, co do té doby neznali. V zahraničí se většinou na školu připravují pozvolna už od 4 let (alespon v anglosaském systému ano).
Předchozí