DAndax, nojo, ale pak se zmíním o téhle diskusi před svýma dvěma dcerama (obě na nižším gymplu), a vzduje se velmi spontánní bouře nevole. Výkřiky o šikaně ze strany spolužáků, kteří je prostě válcovali a zavedli ve třídě normu "lepší je ten, kdo je větší sígr a má víc bajlí", stížnosti na to, jak strašně moc se může člověk ukousat nudou, když věc pochopí napoprvý napodruhý, ale totéž se vysvětluje ještě desetkrát, aniž by ten, kdo již chápe, mohl nějak pokračovat dál. A pochvalování, že na gymplu se mezi svými spolužáky cítí líp, líp si s nima rozumějí, prostě je to podobná krevní skupina.
To nebylo ovlivňování z mý strany, to byla jejich spontánní reakce.
Takže až základka bude fungovat tak, že skutečně pojede individualizovaně podle toho, jaké tempo kdo potřebuje, a až bude fungovat tak, že ve třídách nebudou sígři velet a chytré děti nebudou za otloukánky, protože jsou určitě "šprti", pak se můžem bavit o nesmyslnosti víceletých gymplů. Protože pak svoji funkci ztratěj.
A pokud jde o mě jako o rodiče: jednak jsem ráda, že místo aby se holky naučily flákat mezi slabšíma, makaj mezi stejně dobrýma nebo lepšíma; a druhá věc, kterou si uvědomuju právě letos - jsem děsně ráda, že nebudu muset řešit přijímačky na střední školu v době, kdy je dítěti patnáct ;)
Předchozí