Nesouhlasím s názorem, že je zbytečné učit se malou násobilku, vyjmenovaná slova, slovní druhy a vše, co se učí v matematice a češtině na ZŠ. Mozek nemá omezenou kapacitu. Naopak se domnívám, že tím, že se základní věci nabiflujeme, zautomatizujeme si je a uvolní se nám prostor pro myšlení. Navíc bych na úkor některých předmětů rozšířila výuku o rétoriku. Zrušení i/y je naprostý nesmysl. Jak bychom odlišili vír od výra, síru od sýra, dívku vijící věnec od vyjícího psa? Čeština je v podstatě dost jednoduchý jazyk. Nemusíme si pamatovat, jak se co čte, protože čteme skoro všechna písmena. Co by autor asi tak poradil Angličanům, kteří jinak čtou go a do?
Sice jsem dodnes nepochopila rozdíl mezi některými typy vět vedlejších, a nechybí mi to, přesto mi hodně vadí, když v psaném textu chybí čárky tam, kde podle mě mají být. Zhoršuje to pochopení textu.
Předchozí