susu, a proč by měli probírat kytky? Neříkám, že by neměli, ale když se přijde na to, proč, vynoří se z toho i "kdy" a "jak". Je třeba podívat se na to obráceně. Tady u nás pořád panuje představa, že děti by měly (tak jaksi bezcílně...) pobrat určité penzum informací, a to penzum se sice dnes už snažíme narvat do souvislostí a navázat to na praktické využití, což je lepší než nic, ale obráceně by to bylo přece jen lepší. Nejdřív se podívejme na to, co v životě potřebujeme, jaké dovednosti a znalosti využíváme - a kdy/kde/při čem. A pojďme to dělat s dětmi. Nejdřív si ujasněme cíl, a pak si ušetříme spoustu času a námahy s tím, co k němu nevede.
Já jsem vždy jako vzorná žačka pobrala ve škole drtivou většinu toho, co tam do mě lili, ale čím budu a co k tomu potřebuju, to jsem nevěděla ještě po maturitě, a teď po dalších téměř dvaceti letech můžu říct, že odhadem 95% toho, co jsem se ve škole naučila, mi bylo a je k ničemu.
Předchozí