Omyl, nejde o to, že to je povinný předmět. Jde o to, že děti mají číst něco, co je totálně zastaralé a že ty zastaralé kydy prostě nebaví. Proč děcka četla a překládala Harryho Pottera? No, protože je to chytlo a byla to pro ně výzva. A přitom v té knize jsou slova, která nejsou ve slovníkách, copak najdete se slovníku slova jako gryf, famfrpál a další? A přesto to amatérky překládali, protože chtěli vědět, jak příběh dopadne. Ba ne, vážení, děti čtou, tak proč je nenecháme číst a dělat to, co by je bavilo? Proč se třeba nepracuje s technickým návodem? Proč se nepracuje třeba s receptem na palačinky? Víte, co by se s tím dalo všechno v českém jazyce udělat?
A to píšu nikoli jako pedagog. Já NEJSEM pedagog (teda před více než 30 roky jsem asi 2 roky, byla, mám střední pedagogickou školu), já jsem jen rodič, který seznal, že škola zhusta učí voloviny a nikoli věci, potřebné pro praktický život. A i ty voloviny učí tak blbě, že těm dětem dokáže školu znechutit na celý život.
Předchozí