Co všechno ještě zahrnuje socioekonomický status? Dítě s nižším socioekonomickým statutem prý na tom není dobře, co se týče tělesna, ve škole se údajně hůře učí, nemůže v dospělosti sehnat lepší práci atd. atd. Co všechno ještě nabalíme na "socioekonomický status"? Nebude to spíš tím, že tyto děti jsou línější ve škole a nemají důvod, proč by se vlastně učily, když v dospělosti mají na sociálních dávkách víc, než nízkopříjmový pracující (který ovšem pracuje, že)?
Už mě podobné výzkumy a kydy štvou a stávám se na ně alergická. Kdyby byly podobné výzkumy v minulosti, tak by se např. můj táta nestal lékařem, protože to byl kluk tesaře z vesnice. Hezky by tesal trámy a možná i stavěl domy, ale lékař by z něj nikdy nebyl. A moje maminka by se nestala pedagožkou, protože pocházela ze stejně chudé rodiny jako tatínek. Prostě kdo se snaží, dosáhne lecčehos. Kdo se flinká a vymlouvá na to, "jak voni mu brání", svede vlastní lenost na "špatný socioekonomický status".
Předchozí