Přidat odpověď
Milá Vendulo,
je to smutné, ale snad více než třetina dětí, které k nám chodí, utrpěla nějaké trauma při porodu.
Maminky vždycky říkají "kdyby mě nenechali tak dlouho čekat..."
Píšete:
"prasklá cévka zalila malé místečko v mozku. Pokud by se to dalo jenom trochu napravit, ráda bych se do toho pustila."
Nevím, jestli to trauma zanechalo následky v tkáni - dá se zjistit vyšetřením krevního průtoku (SPECT) nebo morfologií tkáně (magnetická rezonance).
Je možné i to, že trauma již není patrné, ale po dobu, kdy bylo toto místečko nebylo dostatečně stimulována a aktivováno.
EEG biofeedback funguje v případě traumatu tak, že se cvičením posílí funkce a spoje okolních, nepoškozených buněk. Poškození se tak "přemostí" a funkce, která byla oslabená, se posílí, i když tam trauma je.
Je-li trauma zahojené, pouze nedozrála funkce, jde to snáze.
Čím dříve se to zachytí, tím lépe - což je váš případ.
"dítě z LMD jen tak "nevyroste"" -
on je totiž narušen "plán růstu", genetický program neuroregulace. Dítě o otm neví a neví, co s tím. Zpětná vazba EEG dává právě tuto potřebnou informaci.
"neurolog možnost poruchy učení připustil, dal na uvážení specielní třídu, což bych chtěla využít jen v krajním případě"
Neurolog postupuje správně. Je mnoho dětí, které ve specielní třídě prosperují, zatímco jinak by zaostávaly a trápily se. Specielní třída není zvláštní škola!
¨"hlavním problémem je nesoustředěnost a roztěkanost, pro školu docela handicap."
Ano, ale tady je kompenzace vysoce pravděpodobná - snad na 95% - tak ve 40 sezeních.
Poruchy učení jdou více ztuha, protože funkce je vázaná na určitou lokalitu, nejde kompenzovat jinou lokalitou.
Pěkně zdraví
Tyl
Předchozí