Přidat odpověď
V knize RaR autoři výslovně upozorňují, že použití jejich metody je v kolektivu (i školním) velmi obtížné a doporučují zařadit postupně jen některé prvky. Ono je to tak, že v RaR musí být společná vůle konat společně a jedním směrem. Tu doma většina dětí má a proto cítí vnitřní povinnost chovat se správně, i když se jim zrovna nechce (cílem RaR je podpořit v nich motivaci zachovat se správně). V kolektivu jak správně píšeš je těch vůlí více a nelze to ukočírovat stejnými metodami jako doma (ale metodami obdobnými a na stejném principu). Jinak v průběhu celé diskuze dáváš rovnítko mezi nevychované spratky = výsledek RaR. Já vidím na písku nevychovance typu autoritativní výchovy. Jdou obratem do konfliktu s matkou a matky zpočátku mluví jako milius, protože ví, že jakmile použijí mocenské postoje, tak to bude boj tváří v tvář. Moje kamarádka je silně autoritativní rodič (otec voják). Má úžasně vychované děti. Poslušné a hodné. Většina lidí totiž používá metody obou výchov, ale ty jako mezník bereš tresty (a zvýšení hlasu). Neznamená ale, že kdo nepoužívá tresty, vychovává respektujícím způsobem. Respektující způsob výchovy není jen o trestání a netrestání.
Předchozí