Přidat odpověď
Adresy waldorfských škol (a spousta dalších informací o této formě vzdělávání) jsou k dispozici na adrese
www.waldorf.cz.
Pražská škola v Jinonicích je bohužel v současné době přeplněna, a možnost zřídit další takové školy v Praze "poněkud" vázne. Ke zřízení školy je totiž potřebná, kromě odborné úrovně a souhlasu Min. školství, což je u těchto škol zajištěno, i podpora obecního úřadu, na jehož území by měla škola fungovat - poskytnutí objektu a financí.
Mimo Prahu je situace s počty dětí ve třídách nebo možností přijímání nových dětí ve waldorfských školách, podle mých informací, výrazně lepší.
Další podobně vstřícné školy, napadá mě
Škola hrou, v Praze 6, má stránky na internetu,
škola Domino 2, Praha 4, Modřany, Mráčkova 2,
tyto školy jsou ale soukromé a je třeba si zjistit, jakou částku je nutno uhradit.
V řadě základních škol jsou zřizovány specializované třídy, ať už "dyslektické", nebo pro děti s LMD. Jejich úroveň však školu od školy značně kolísá, navíc se jejich počty každý rok mění.
Jsou ale i školy, které se snaží s dětmi s poruchami učení a chování pracovat soustavně a mají specializované třídy zřízené i na druhém stupni ZŠ.
Informace o tom, jaké specializované třídy byly v obvodě zřízeny v příslušném školním roce, případně budou v roce následujícím, by měly mít pedagogicko psychologické poradny, zpravidla lze základní informaci získat telefonicky.
Specializované třídy, jak píše pan doktor Tyl, opravdu nejsou "něco jako zvláštní škola", ale třídy s menším počtem dětí, 12 - 15, kde v ideálním případě působí speciální pedagog nebo paní učitelka, která má doplněnou aprobaci právě o zaměření na práci s dětmi s DYS - poruchami nebo s LMD. Poruchy učení a LMD se ostatně velmi často kombinují a prolínají. Jsou bohužel ale i třídy, kde není paní učitelka na potřebné odborné úrovni a děti jsou tam spíš jen "uklizené". Pro zjištění úrovně třídy je třeba se vyptat, v poradně, známých, u vedení školy, někde i rodičům umožní navštívit vyučovací hodinu v příslušné třídě.
Na shledanou
Silvie
Předchozí