Přidat odpověď
hm, tak jsem asi matka ras, ale skoro pětileté a dvouleťákovi nakážu "jde se uklízet" a prostě se jde uklízet. Trvá to čtvrt hodiny NEJDÉLE. Jedno-dvou-tříhodinové uklízení /nebo čekání na uklizení/ nechápu - to nemůže mít žádný efekt, není to uklízení ale hraní si v nepořádku. Maximálně jim oznámím předem že např. "po večeři se bude uklízet" a prostě se jde, protesty nepomáhají, jdu tedy s nimi do pokojíčku a hlásím co má kdo uklidit. Malému detailně, jednotlivě - "to modré autíčko vezmi a dones do bedny", dceři "teď celou postel" a "teď ještě ty knížky - víš kam patřej" atd. Zrovna dneska měla mladá ofuky že "nebude uklízet po bráchovi" a "já musím všecko dělat a ty neděláš nic", tak jsem jí oznámila že pokojíček mají oba spolu a brácha dělá co může ale je menší, když ona byla malá že jsem po ní taky uklízela, a že je i v jejím zájmu aby tam byl pořádk, že já dělám svoji práci a táta zase svoji, a jestli se jí nelíbí uklízet hračky, tak že také nemusí žádné mít, dám je dětem co se o ně budou starat (jo, klidně bych jim je odebrala na férovku). Nemluvila jsem na ni něžným tónem, bylo to krapet bouřlivé, ale nemám zájem o nějaké vleklé spory. Nejsem odvázaná z toho že jim v tomhle dělám "drába", nicméně radši si to odbydu za čtvrt hodiny s tím že je úkoluju přímo, než dvě hodiny brblat že to mělo být. Navíc vidím že oni moc dobře vědí co kam patří, nejsou hloupí, takže je tím určitě "nezneschopňuju".
Předchozí