já kdybych mu nezačla fakt komentovat každou sekundu dne, nezačala ho "učit si hrát", nezačala kontrolovat, co a jak dělá...tak on by fakt neuměl nic....jsem si 100% jistá, že kdybych nezměnila přístup..tak doted sedí u dvou bedýnek- přendává věci z jedný do druhý,a to by dělal celej den. Neuměl by nic, nerozuměl by, neukazoval, nehrál si smysluplně..prostě u něj nic nejde přirozeně jako u jiných dětí, každou blbost do něj musím nahučet, naučit ho to..nutit ho...a zatím to asi zřejmě dělám správně, protože ty pokroky vidim.
Ale kdybych neměla tu radu od Dr.Kr., z Rané péče, nečetla tuny materiálů na netu..tak absolutně nevím, jak se k němu chovat, jak ho rozvíjet..a obávám se, že by fakt skončil někde v ústavu s nálepkou těžká mentální retardace
kdybych čekala jen tak s rukama v klíně
a to mě nutí přemýšlet o tom, kolik dětí dřív třeba takhle v těch ústavech fakt skončilo, osvěta žádná...je mi z toho na nic