Přidat odpověď
Dojanko, jestli teď přečte a napíše to, co píšeš, tak se složitější s,oiva naučí číst velmi rychle sama. Dávala bych jí určitě dostatek příležitosti číst, spojovat slova a obrázky, dělit slova na slabiky (psané i slyšené), spojovat slabiky a sestavovat slova atd atd.
Můj syn četl od 4 let. Dnes má za sebou první třídu, nenudil se, má výbornou učitelku, která mu dávala obtížnější pkoly - porozumění textu apod, vedl práci ve skupině, pomáhal slabším čtenářům.
Pomůžeš-li dceři v rozvoji, chybu orzhodně neuděláš. Je nadaná, rychlá, uměle ji zastavovat nemá smysl. Jedině pokud by z urychleného vývoje měla potíže - znám třeba dítě, které pak špatně spalo, bylo nervózní, ale to nebude váš případ.
Literatury je spousta, promluv si s učitelkou v ZŠ, kam půjde.
Ivažovalo se také o dřívějším nástupu nadaných dětí, ale pokud není opravdu všestranně nadaná, nadměrně soustředěná, prostě jakoby starší celkově, i sociálně, tělesně, nejsem toho zastáncem chodit dřív. Na druhou stranu s mým synem jsou ve třídě děti zářijové až prosincové (tj 6 až behěm 1. třídy) a zvládají výborně. Ale ne vždy tomu tak je.
Předchozí