Přidat odpověď
jj, moje dcera se taky naučila sama číst spojováním hlásek a škola, kam obě děti chodí, učí číst právě touto metodou. Syn se sám naučil číst slabikováním. Na to, jakou metodu si dítě SAMO vybere, nemáme vliv. prostě se mu v hlavičce spojí něco a ono to funguje.
Jsem češtinářka a rozhodná zastánkyně slabikování. Možná spojováním hlásek docílíme rychlejšího čtení (naučení se čtení), ale vhled do stavby slova je mnohem menší. Ostatně nejmenší významnesoucí část slova je slabika,. Hláska význam nenese. Naopak může být matoucí při psaní i čtení - hláska nerovná se písmeno. Co spodoba znělosti, historií podmíněný pravopis...
Takže pokud dojdou děti ke čtení samy hláskováním, ok, ale slabikování je třeba doplnit, pro budoucí chápání jazyka je to nedocenitelné.
Předchozí