| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

všechny tři tvé postřehy jsou správné a platí obecněpro spoustu dětí, bez ohledu na barvu pleti.
pochopitelně to tak není všude, jsou i děti, který jsou jiný, naštěstí.
Učila jsem na několika základkách a vždycky jsem říkala, že mám problém s chováním bílých a (ne)vědomostma tmavých.

Integrace je super věc, podporuju ji, ale ontegrace neznamená, že dítě bez jakýchkoliv znalostí (včetně mluvení) nebo bez správnýho chování začne chodit do běžné školy s dětma, který toto všechno umí.

Učitelka má velký díl na úspěchu, stejně tak velký díl mají ostatní děti ve třídě (vlastně jejich rodiče, protože musí dětem vysvětlovat a učit je toleranci), ale obrovský díl zodpovědnosti za úspěch integrace mají rodiče integrovanýho dítěte, protože ti musí podporovat dítě a dokázat se domluvit na způsobu práce se školou. Dítě je napodobuje, takže jakákoliv integrace je málo platná, pokud dítě doma slyší, že nic nemusí, protože má papír z poradny a všichni kolem něj se podle toho musí chovat.
To pak nefunguje.

Myslím si, že třída pro romský děti vůbec nemusí být špatná, jsou jiní, tak proč jim to brát? a proč je nutit být stejní? mají jiný temperament, umí jiný věci, mají jiný žebříček hodnot - ať se s tím majoritním setkávají a zvykají si na něj, ale oni toho mají v té první třídě i tak dost, tak ať mají učitelku, která se s nima domluví jejich jazykem, která bude fungovat jak je to mezi romy zvykem - koho přijme rodina, ten má autoritu a toho poslechnou i děti.Ať je tato učitelka schopná navázat spolupráci s rodiči, vlastně taková terénní pracovnice a učitelka v jednom. Vůbec si neumím tuto práci představit, ale určitě by se našel někdo, kdo to dokáže.
A napsala jsem to špatně, takto by to nemělo fungovat od první třídy základky, ale od 4 let ve školce a pak na té základce postupněumožnit dětem, aby dál chodily do třídy, která bude mít rozšířenou výuku na romštinu, na tanec, já nevím na co ještě. Aby jim to dalo i něco víc, než jen základoškolský znalosti, byla by to třída, která by měla integraci romů v programu a dětio by se učily hlavně žít s majoritním etnikem, zvyknout si na majoritní hodnoty, na způsob života u nás.
Od postupnýho přizpůsobování školky dětem by se došlo k přizpůsobení dětí škole, aspoň částečně.

ale co dělat s nevychovanýma majoritníma, to fakt netuším :(

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 7+2= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.