Tak jednak jí podsouváte systém, kterej jí třeba vůbec není vlastní a říkáte jí přesně kolik na co... na tom se teda moc nenaučí. Osobně bych ji nechala, ať si nejdřív sama vyzkouší, co si tak asi za 10Kč může pořídit a aby časem došla k tomu, jestli ta lízátka fakt potřebuje, nebo by radši něco pořádnějšího, na co si ale bude muset ušetřit. Ale to je čistě vaše věc, takže dělejte, jak uznáte za vhodný, já píšu jen názor.
A druhak bych jí vytvořila příležitost, aby si mohla něco koupit sama, páč tohle mi přijde na hlavu. Předpokládám, že nějakej systém na nákup dobrot už beztak máte zavedenej (buď jste jim dosud při velkym nákupu dobroty nekupovali, a pak to aspoň trochu dává smysl), nebo kupovali, a pak to smysl nedává. Ale měnit to, kvůli tomu, že v kalendáři proběhlo datum 1. září, v tom mi chybí nějakej skutečnej podnět - důvod, proč dělat změnu. To by pak stejnym způsobem mohly děti přijít s tim, že 18. listopadu bude datum, kdy je maminka bude nosit na zádech... nevim, jestli to píšu srozumitelně, ale chápu spíš pohnutky, který reagujou na nějakou skutečnou potřebu, než číslo v kalendáři
To by se totiž taky mnohem líp vysvětlovala mladším sourozencům, kdyby existoval smysluplnej důvod - např. "Ano, ségra dostává peníze proto, že když chodí ze školy, už nemá žádnou svačinu a když dostane chuť na nějakou dobrůtku, nemá s sebou maminku, která by jí to koupila. Peníze jí nevyjdou na každej den, ale jen občas na jednu sušenku, protože peníze je potřeba taky šetřit. Ty ještě nikam sám nechodíš, tak se vždycky můžeš dohodnout se mnou, jestli ten den něco můžem pořídit, nebo ne.