... resp. "přirozenější" než slabikování!
Většina dětí se právě takto čtení spontánně učí (třeba momentálně s tím začáná náš mladší, 4 a půl)...
Vychází z něj tzv. genetická metoda čtení. To byl jeden z důvodů, proč šel náš synek do té školy, do které šel. Zjistila jsem si o ní spoustu informací a mj. i to, jakou metodou se učí číst. Zajímalo mě to právě proto, že už číst uměl od svých 5 let. Dostala jsem odpoveď, že používají metodu genetickou a že se nepovažuje za problém, když už dítě umí něco "navíc" - že si s tím paní učitelka poradí
. A taky že jo, prostě tyto děti dostávají dodatečné čtení a je to
.
U Vás bych řekla, že je důležité aby paní učitelka chápala, proč ona čte tak jak čte. Že se to prostě naučila jinak. A pokud to chápe a dítěti tím tedy z její strany nehrozí nějaké nedorozumění či negativní posouzení, pak bych to nechela být. Když dítě už čist UMÍ, tak nemá smysl a dokonce může být na škodu, o přeučovat. Poradila si s tím přece v podstatě dobře - přečte to správně a navíc pak splní požadavek paní učitelky, aby se to rozkládalo na slabiky...
So what?