řeším podobný problém, dcera je v červenci, začala pozdě mluvit a ještě máme spoustu práce s logopedií i grafomotorikou, což by byl jasný odklad. Ale je pohotová, chytrá, společenská, snaživá, nijak zakřiknutá, i když je tak trochu truhlík, ale obávám se, že jí to zůstane. Do školy by ráda šla, navíc už teď je největší všude, kam mezi vrstevníky přijde (měří 130 cm). Ve školce je jí malá postýlka i peřinka
Nakonec jsem spíš pro odklad, půjdem taky do poradny a pokud se nestane nějaká mimořádná věc (jako že by se naučila číst, nebo tak něco), dáme jí odklad.
Roli hraje i to, že má bratra, který má problémy s komunikací (moc nemluví a když, tak posvém), se kterým je taky hromada práce, takže budeme mít celá rodina trošku klidu s oběma dětma v jednom ústavu, do školky dojíždíme a do školy půjde v místě bydliště.
Navíc holka bude v první třídě mezi ostatními dětmi obryně tak jako tak.
Takže její nadšení mírníme, už to vzala, že nejspíš rok počkáme, abychom stihli všechno dopilovat (například sykavky nám zkomplikují viklající se přední zuby)