Přidat odpověď
Tak já bych asi po zkušenostech doporučila nechat dítě otestovat, a to na 2 různých místech, nemusí to být nutně jen PPP, ačkoliv mi připadá pravděpodobné, že s nástupem do školy by tam mohli mít největší zkušenosti.
Mám prvňáka. V předškolním věku velmi živé, akční dítě, nejradši se válel někde na hřišti, ideální zábava pro něj Beckiland, rychle se naučil lyžovat apod., ale na židli bych ho neudržela, tisíckrát měl záchvat vzteku z toho, že budeme "jenom doma". Nikdy nic nevybarvoval, maloval málo, grafomotorika strašná. Před nástupem do školy problémy s výslovností – flákal „l“, vůbec neuměl „r“ a vůbec neuměl „ř“. Znal pár písmen, ale nějaké čtení ho naprosto nezajímalo. V duchu jsem nad ním lámala hůl a říkala jsem si, že v životě se snad může uživit jen nějakým sportem….no a na jaře narozený kluk.
Byli jsme v PPP hned na podzim – bylo mu ani ne 5,5 let a najednou slyším: „neodkládat, nastoupit, nadprůměrný….“ ehm? Za rok natrénovat grafomotoriku a výslovnost.
V létě jel na logopedický tábor. Přivezl zprávu na A4: všechny výsledky skvělé, naprosto připraven nastoupit do školy.
Takže nastoupil, je nejmladší ze školy. Ve třídě jeden z nejlepších žáků. Paní učitelka chodí a říká: „nejmladší…neuvěřitelné….“
Takže mateřské instinkty sice fajn, ale odborník to v našem případě věděl líp.
Ve srovnání s vaším dítětem vidím jeden rozdíl v té sociální složce. Náš kluk byl a je sociálně zdatný - řekla bych skoro závislý na kamarádech a v předškolním věku už bylo zřetelné, že si vybírá kamarády starší. Tak to bylo jediné, co jsem jako matka postřehla (Kromě toho, že dobře běhá a skáče).
Předchozí