Přidat odpověď
.... osobní zkušenosti, ale vím že třeba v Německu se to rozdělení ve většině případů vyloženě doporučuje!
Chodím na německé forum podobné tomuto, mám v Německu příbuzné, mj. učitelku, tak proto to vím. Argumentem je, že to prospívá rozvoji osobnosti každého z dvo´jčat, jinak jsou často brány jako takové "dvojbalení", učitelé i spolužáci mají sklon je házet do jednoho pytle... Tím mohou děti dost trpět, když jsou stále identifikovány a/nebo porovnávány se svým dvojčetem a nikdo je nebere jako dvě individuální osobnosti. Při rozdělení do dvou tříd je větší šance, že každéz dětí s najde své kamarády, své uplatnění, bez ohledu na své dvojče. Cílem je, brát je jako normální sourozence, a ti zpravidla také nebývají v jedné třídě.
Přijde mi to docela logické, ale myslím že v ČR to zatím moc běžné není. Ale určitě záleží na dohodě s rodiči, ale ani těm to podlě mě často nedochází...(?) Koneckonců za nich to nebylo. Já si pamatuji že jsme měli dvojčata ve třídě (jednovaječná) a nikoho tehdy nic takového nenapadlo. A synek prvňák má ve třídě též dvojčata a přijde mi, že v té rodině asi moc velké povědomí o té problematice není, holčičky chodí stejně oblečené atd. (přičemž samozřejmě nevím, jestli to samy chtějí, i když vědí o tom že tak bát nemusí - to nemůžu posoudit).
Asi bych se v takové situaci zeptala také přímo dětí, řekla bych jim výhody a nevýhody, probrali bychom to ze všech stran, poradili se i ve škole, popř. poradně, a pak rozhodli.
Předchozí