Přidat odpověď
Jo a obecně mi přijde dobré, začít na té úrovni, která je trochu těžší, když to nejde, je kam jít, když to jde, je to vynikající. Když člověk rovnou začne na té nižší úrovni, tak nahoru už to prostupné moc není.
Nicméně i ta vyšší úroveň by podle mě měla být reálně zvládnutelná na víc let (nepřijde mi vhodné dávat dítě do běžné ZŠ, s tím, že se rovnou počítá s brzkým přechodem jinam). Jinak podle jednoho hodně dobrého výzkumů v Anglii byl výkon dětí s Downovým syndromem v běžných ZŠ v akademických dovednostech výrazně vyšší (o desítky procent), ale někdy tam děti byly osamělé...
Podle mě je ideální, když je ve škole prostředí rozrůzněné, když tam dítě s MR najde jak děti "tahouny" tak i děti na podobné úrovni, jako je ono samo. Jenže takovou školu aby pohledal :-(
Předchozí