Přidat odpověď
stejně je to ve věci uvěření vztahu vakcinace k autismu. Nedivím se těm, kteří podlehli logickým klamům, já když půjdu koupit PC, tak mne prodejce může oblbit jakkoli, nevím vůbec, co je v tom heble čím. Proto jdu nakoupit k tomu, kdo má znaky seriosního, ne k nějakému samoukovi, který dokáže zabalit informace tak, že se pro ně nadchnu.
Problém uvěření je v několika ohledech - jednak se ten, kdo uvěří, naprosto zbytečně trápí výčitkami, pěstuje aversi a nedůvěru, což nijak nepříspívá. A jednak, pokud uvěří davy, má to i neblahý důsledek obecného rozsahu. V GB např. to byl pokles proočkovanosti na úroveň, která nechrání neočkované (ty, kteří skutečně z objektivních důvodů očkováni být nemohou, jak je tomu zrovna u MMR nebo zejména u POLIO) a až se celý Wakefield provalil, doháněli co se dalo. Je to vše věc validity informační zdroje, ať již jde o auto, PC, vymalování bytu nebo zdravotní péči. V systému klamavých reklam je pro mnohé obtížné se orientovat. Ale mně by třeba byolo podezřelé, kdyby mi instalatér vysvětloval počítačové programy nebo programátor správnost splachovacího zařízení. Asi bych je prohodil, ale spíše bych je vyškrtl oba a hledal jiného na jedno i druhé.
Předchozí