Přidat odpověď
Mono,
nejde o to, že talentovanější děti "můžou" cvičit míň, než ty míň talentované, které "musí" hrát každý den. Takhle to v muzice nefunguje.
Jasně, za dvakrát se dají naučit úkoly na příští hodinu, pokud je někdo šikovnej a nemá toho zadanýho moc, ale to neznamená, že je to žádoucí způsob cvičení. Sluchový i motorický stereotypy se tím rozhodně nefixujou tak, jak by mohly, kdyby i ten nadanej cvičil denně. Takže je dost možný, že takovej nadanej žáček stíhá, co má zadáno, vyrovná se ostatním žákům, ale přitom hraje pod svoje možnosti, a to je škoda.
Čím větší nadání, tím by disciplína naopak měla být větší, protože je vyhlídka na lepší výsledek. Ale samozřejmě, že je nezbytný taky brát v potaz osobnost žáčka a to, jestli je schopen a ochoten tomu dávat víc, to je jasný.
Předchozí