Přidat odpověď
Sluníčko,
hlavně to proberte doma - jak se vám prcek jeví atd... u nás je ta KG hodně mírná, hodně školková - ale děti už potřebují mít jemnou motoriku, potřebují umět poslouchat a být schopní pracovat samostatně.... funguje to třeba tak, že mají čtyři stoly, na každém mají nějaký úkol a za hodinu to dítě musí zvládnout tyhle čtyři úkoly (nějaké malování, vyplňování, lepení, psaní...) do jisté míry samostatně - a samo si musí hlídat, že opravdu stihlo obejít všechno - což si myslím, že je docela fuška na soustředění (udržet v hlavě, že i když se mi chce stavět sněhulák z marshmallows, tak musím ještě napsat pímenko P a spočítat ozdoby na rukavicích). Ta učitelka lecos stihne ohlídat, ale přeci jen jsou tam dvě na dvacet dětí.... a jak psala Debbie - většina podzimních dětí nenastupuje. U Toma byla nejmladší holčička zařijová (a ta teda je výborná, u tý se nedivím, že jí rodiče do školy daly - je s ní hrozná prča a je to strašně chytrá holka). U Lisy je taky jedna holčička, které bylo v září pět a tam si myslím, že jí rodiče dávat neměli. Je droboulinká a podle mě nezvládá vůbec tu jemnou motoriku - trefit se s písmenkama na řádek a tak...
Lise bylo pět v červenci, ale ona má staršího bráchu a je sociálně velmi zdatná, krásně maluje - a teď jsem zjistila, že umí číst a učitelka jí hrozně chválí v matice - takže ta to zvládá s přehledem.
Obě moje děti poslední rok před školou chodily do preschool na každý den. Jednak kvůli angličtině, ale taky kvůli tomu, aby si zvykly na každodenní docházku. I tak pro ně byla docela ta škola šleha - z tří hodin ve školce šly na 3,5 ve škole a ze školy mi chodily prvních pár týdnů úplně vyřízený. Oba teda tvrdí, že škola je zábavnější než školka, takže snad to zvládají - ale považte při rozhodování i tohle - jak to bude snášet fyzicky a psychicky - protože v KG už to docela "lítá", fakt mají ten program nabušenej - ve školce si hráli hodně venku, tady už je víc učení a míň hraní...
Předchozí