Přidat odpověď
Ještě něco bych chtěla napsat.
Neseděla jsem ve třídě tvé dcery, ale viděla několik ukázkových hodin na WŠ, včetně výuky v první třídě.
V epoše češtiny neprobírá učitel jen češtinu. Stejně jako i v jiných epochách je bráno učivo v souvislostech a prolínání všech předmětů toto zaručuje.
Konkrétně já jsem v češtině během epochy viděla i výtvarku, kdy děti modelovaly písmena z vosku a různými technikami je kreslily. Také na matematiku došlo. Děti počítaly kolik je ve slově hlásek a kolik písmen, o kolik písmen je které slovo delší, či kratší, než to předešlé ( tzn.sčítání a odčítání, aniž by děti zaznamenaly dril).
Už jsi o svých pochybách ( absence jednoho předmětu celý měsíc a následné zapomínání učiva), řekla učitelce?
Jak argumentovala?
Vadí ti, že dítě nemá učebnice. Mě zase vadilo, že starší syn učebnice měl a nikdy je neotevřel.
Děti na WŠ učebnice mají. Jsou to ty sešity, které si vytváří sami. Jsem přesvědčená o tom, že když si učebnici sama vytváříš, daleko víc si pak probrané učivo pamatuješ.
To ostatně platí i o vyučování v epochách. Neskáčeš z jednoho předmětu na druhý, stylem -dnes to probereme a zítra z učiva napíšeme písemku.
Viděla jsem pár ,,učebnic,, z vyšších ročníků a zírala jsem na ně s otevřenou pusou.
Absence známkování.
O čem vypovídá známka? O tom, jak jsem se dnes vyspala, zda mě bolí zub, nechápu učivo, které jsme probírali, jsem dnes v dobré kondici.....?
Není každý den posvícení.
Už by jsme měli pochopit, že učení se ,,pro známky,, je mimo mísu. Učivo musím chápat, vnímat v širších souvislostech, pamatovat si ho déle, než do příštího zkoušení, mít ho tzv. zažité, abych pak mohla získané vědomosti aplikovat v životě.
Tohle mi žádná známka nezaručí. Písemné hodnocení je pro mne více vypovídající. Díky němu vím, zda mé dítko v dané disciplíně prospívá, co mu jde víc a co méně.
Když je tvé dítko nemocné, nemáš se čeho chytit? V naší WŠ (předpokládám, že i v té vaší), mají rodiče s učitelkou schůzku každý měsíc.
Učitelka je (mimo jiné) seznámí s látkou, kterou bude další měsíc probírat.
Každý rodič má také na učitelku telefon a ona je vždy ochotná podat chybějící informace.
Předchozí