My chodíme do "klasické" školy. Číst se učí klasickou metodou, písmena, pak je spojovali do slabik, pak slova - neučili se genetickou metodou. Přečte už vše, čtou již i delší články. Učí se již i převypravovat přečtěný text a nebo po několikerém přečtení odpovídat na otázky,které jim klade p. učitelka. Psaní - to je u nás trochu problém - u nás se měnila asi po dvou měsících p. učitelka a ta nová usoudila, že původní paní učitelka jela strašně pomalu a že jsou strašně pozadu, takže jela šíleným tempem, a trochu se jim to pletlo,ale už bych řekla, že je to dobré. Ze začátku trénovali písmena na takové ty mazací tabulky, teď už ne, píšou jen do písanky a jedou dál... Co mě štve, je, že za nás byly v písance přesně šipky, jak se to písmeno píše, dcera to teď v písance nemá. Pani učitelka zřejmě ukáže jak se písmeno píše,ale děti to často zapomenou a pak píší ty písmena úplně jinak než by je měly psát. Jinak se učíme klasicky - psát psací i tiskací, číst psací i tiskací. Učebnice máme většinou z vydavatelství Nová škola a mě se docela i líbí. Paní uč. je na písmenka docela pes, čísla jim toleruje, ať si píší jak chtějí, hlavně,aby bylo poznat, co za číslo to je - v tom by mě nevadila větší přísnost.Celkově mě přijde, že mají daleko větší volnost než to bylo za nás.A co mě docela vadí - p. učitelka jim občas posouvá hodiny, jak potřebuje - třeba místo matematiky češtinu a pod. A evidentně nemá na rozdíl od dcery rádá tělocvik
,protože často tělák není, v pátek dcera zuřila, že neměla tělák celý týden /mají mít 2x týdně hodinu/.
Ale suma sumárum jsem spokojená. A můžu se zeptat, jak to vypadá u vás? A omlouvám se, ale měla bych na vás i ostatní ještě jeden dotaz. Kdy píšete úkoly?dcera je naučená, že jakmile přijde ze školy,je poctivka a když má výjiměčně někam jít, než je má napsané, je z toho špatná. Ale teď už bude venku krásně a než přijdeme z družiny a uděláme úkoly, tak se nedostaneme nikam, jakou praxi máte vy?e