Mirko, tak ono záleží jakou ZŠ vybereš a jaké má nároky... My jsme dceru dali na církevní ZŠ a hlavně proto, že tahle ZŠ vychází ve srovnávacích testech nejlíp (tedy děti v ní). Reference o ZŠ byly vždycky nejlepší, co jsme se tak různě vyptávali, ale je fakt, že učení je tu prý těžší, chtějí toho po dětech více, i proto, že škola má pod sebou biskupský gympl a Ti nejlepší jsou směrovaní přejít tam.
Vloni mě děsila známá opravdu šikovného chlapečka, že se učí i 2 hodiny denně a běžně, že už učitelka rozdává 4, 5. Přišlo mi to nehorázně moc.
Dcera je tam od září a už jsme taky zažili dny, kdy se učili 2 hodiny denně. Ale nejsou to 2 hodiny soustředěné práce, ale odbíhá od toho, když si píše úkoly sama, tak taky chvilkami lelkuje koukáním z okna. Nicméně denně jsme min. zpočátku četli, počítali, a jak přišli diktáty a opisy textů, tak bylo potřeba cvičit diktáty... aby si zažila psací písmo a aby se jí nepletla psací písmena.
A jinak u nás ve škole se začínalo hodně hodně pozvolna s tím, že po pololetí učitelka zvedla dost obrátky a najednou je naše holka přesně tam, kde synovec i když synovec zpočátku jeli od naší holky o hodně rychleji.
Je to asi učitel od učitele jaké tempo a jaký styl zvolí.