Přidat odpověď
můj syn chodí do třídy s chlapcem, který má AS (aspergerův syndrom)je o rok mladší, než syn, na některé předměty dochází k synovi do třídy, škola je v tomto vstřícná, akorát jsem synovi vysvětlila, proč se někdy chlapec chová jinak, vysvětlila jak má nepříjemnému chování předcházet. Příklad- každá třída má klíče od wc s popiskem 1. třída apod (syn chodí do malé školy, kde je dohromady cca 50 dětí, první stupeň) na začátku školního roku vznikl velký problém, protože klíč přešel plynule, ale nezměnila se cedulka a chlapec prostě nemohl pochopit, proč ten klíč není jejich, když je tam číslo třídy do které chodí. Potyčka se strhla mezi dětmi, syn přišel vyjevený domů, vysvětlila jsem mu to, proč, on to další den řekl chlapci, že je to omyl, že paní učitelka zapomněla vyměnit cedulku a byl klid.
Sama nevím, jakým způsobem vysvětlit dítěti, že jeho spolužák má mentální hendikep, zvlášť, když se jedná o kluka chytrého, není na něm jeho postižení vidět, ve škole si o tom nevyprávěli, možná je to dobře, ale syn byl z jeho chování zmatený, tak jsem vysvětlila...
Takže to je otázka pro rodiče integrovaných dětí, chtěli byste, aby byl kolektiv na příchod vašeho dítěte vhodnou formou připraven, nebo byste nechtěli upozorňovat na zvláštnosti??
Předchozí