Přidat odpověď
Pawllo,
lidé jsou různí i bez diagnózy. Fakt nemám dojem, že by tenhle stát byl plný paranoidních rodičů, kteří si pod pojmem "autista" představují slintající monstrum, které bude jejich dítěti při hodině strkat pod nos vlastní přirození nebo je křísne do hlavy květináčem, když mu sáhne na penál. A stejně tak si myslím, že existuje řada učitelů, co mají svou práci rádi, dělají ji dobře a snaží se akceptovat "odlišnost" dětí a pracovat s nimi, že to není jen jedna "stará struktura" vedle druhé, co by šmahem odmítali vzít do školy jak vozíčkáře, tak "autíka".
Problém je jinde - v tom, že musí existovat alespoň nějaká rámcová pravidla a dítě, které má být "integrováno" musí být té integrace schopné. Je stejně špatně neintegrovat vůbec jako integrovat za každou cenu. A nejen to, vedle dítěte toho musí být schopná i škola (resp. učitelé) a spolužáci. Protože tak jako je jiné i každé autistické dítě (nebo dítě s LMD, ADHD apod.), jsou jiné i děti bez diagnózy a jsou jiní i učitelé. Osobně nemám ráda žádnou diskriminaci vč. pozitivní. A když čtyři z pěti lidí řeknou při hlasování NE, může ten pátý skákat do stropu nebo se svíjet v křečích, nenadělá s tím nic.
Předchozí