Přidat odpověď
Monty,
na jednu stranu jsi tedy proti integraci a na druhou stranu jsi svého syna dala do normální školy a školky... a nepídila ses po diagnoze, která by možná učitelkám lecos usnadnila.
Samozřejmě jsou situace, kdy ta integrace nemá smysl - a buďto to nezvládne to dítě nebo ta instituce... ale ono zavřít autíky a aspíky někam do izolace je cesta do pekel. V mnoha případech jsou to inteligentní lidé, kteří jsou schopní se NAUČIT (racionálně) jak svět funguje a jsou schopní v něm žít a přežít (bez toho, že by ve třiceti zmlátili kolegu za to, že jim přesunul papíry na stole zleva doprava, nebo že by rozkopali dveře sámošky, když nemají rohlíky). Ale k tomu, aby se to naučili zvládat potřebují tu pomoc (asistenta) a taky být ve styku s tím okolním světem, kde jim lidé přendavají papíry a kde ve školní jídelně opakovaně vaří buchtičky se šodo, i když je dotyčnej nenávidí....
A ještě jedna poznámka - tihle exoti se dostávají do situací, kdy běžnou školu nezvládají a pak zase do situací, že jí zvládají (s věkem, vývojem, pubertou atd.) - a podle mě by bylo potřeba aby systém byl v tomhle flexibilní a mohlo se tohle řešit dle aktuální potřeby....
Předchozí